Jak uspět v začátcích podnikání, když vás internetový obchod nevykazuje žádný zisk a finanční prostředky na reklamu jsou omezené? Existuje vůbec nějaká možnost, jak přilákat potencionální zákazníky. Každý obchodník totiž moc dobře ví, že právě zákazníci firmě generují zisk a pomáhají jí v růstu. Jenže reklamní inzerce je poměrně finančně náročná a mnoho začínajících firem si nemůže dovolit vynaložit tak velké finanční prostředky, aby zvýšilo své povědomí. Žijeme však v 21. století, které s sebou přináší doslova neomezené možnosti. Proč je tedy nevyužít ke své propagaci. Možná vás překvapí, jak jednoduché to ve výsledku je.
Dejte o sobě vědět za pomoci chytré reklamy
Co to je ppc kampaň? Jedná se o druh reklamy, jejíž zkratka pochází z anglického slovního spojení „pay per click“, tedy v překladu platba za kliknutí. A to je v podstatě princip celé ppc reklamy. Inzerent totiž neplatí za samotné umístění reklamy na web, ale za jednotlivé prokliky, které uživatele internetu přesměrují na konkrétní webovou stránku.
Ppc reklama – ads a sklik
Mezi nejznámější a tudíž i nejvíce používaný systém patří ten spravovaný společností Google – Ads. U nás je to pak systém Sklik, který byl vyvinut Seznamem.
Ppc reklama má řadu nesporných výhod, které uvítají hlavně začínající e-shopy a menší firmy, které mají jen velmi omezený budget. Inzerent může snadno kontrolovat sumu, kterou hodlá do reklamy investovat. Což je u jiných tipů reklam téměř nereálné. Už do pár minut od spuštění je možné sledovat měřitelné výsledky. Reklama se také dokáže cíleně zaměřit na konkrétní skupinu uživatelů. Jedná se navíc o velmi flexibilní způsob propagace, který je možné upravit dle přání klienta. Zapomeňte na předraženou a mnohdy málo efektivní televizní reklamu, která dnes již představuje jakýsi zažitý standard. Ovšem jen s minimálním dosahem.